SajberFina

17. Galna katt!
En utav våra katter är rent utav knäpp! Får han inte som han vill så trotsar han som tusan.

Men som nu till exempel.... När jag kom hem från jobbet stod han precis innanför dörren och gick ut när jag gick in... inga konstigheter so far.
Så skulle jag ta ut Lily så hon fick kissa, detta bara någon minut efter att jag kommit hem. Tro fan att katten står där utanför och tänker gå in igen då, men när vi kommer ut så vill han göra oss sällskap i stället.
När Lily är färdig med sitt så går vi in, och katten följer med.....

Två minuter efter att vi kommit in så börjar han jama klagande - det betyder att han vill gå ut (eller att maten är slut, vilket den inte var).
Envis som jag är så säger jag "nej, du kom precis in, varför ska du ut igen då? Nu får du stanna inne!". Han fortsätter med sitt jamande några minuter och går och stryker sig mot mig och möblerna i närheten.

Till slut så blir han full i fan.... börjar busa med en sladd och tugga på den - jag skäller på honom så han slutar... några sekunder går och han är på sladden igen.

Det hela resulterar i att jag slänger ut honom (inte bokstavligen talat) för att han är olydig - han får som han vill!

Andra gånger när han vill få sin vilja igenom och t.ex. vår andra katt är inne så ger han sig på honom och börjar bråka. Eller klösa på ställen som han inte får.
Antingen är han riktigt smart eller bara jävligt envis och galen.
 
James!
#1 - Anonym

Kattskrälle 😂😂😂

#2 - Per Alnquist

Haha, der låter som vår katt på jobbet. Detta med sladdar, vaser, jackor, ja allt som konmer i dess väg blir utsatt tills dess att jag kastar ut honom. Mest aktiv tycks han vara om nätterna när jag jobbar.