SajberFina

Heja mig!
Ja då var snart denna torsdagen över... Ytterligare en vecka har snart gått och sommaren gör sig påmind genom extremvärme. Men först ska jag berätta om mina "möten" idag.
 
Hos kuratorn gick det väl som tidigare. Inget speciellt peptalk, utan jag berättade bara hur det gått hos sjukgymnasten i tisdags, "gotte"-förbudet och lite smått och gott. Jag gav henne pappret med min "vecka" så vi pratade lite om det också.
Hon tyckte jag hade skött mig bra i det stora hela. Och det verkade lite som hon tyckte att hennes jobb var klart nu för hon frågade om vi skulle ses något mer. Men jag sa att det tyckte jag eftersom jag skulle börja med sjukgymnastiken, och då kunde vi ha som en liten uppföljning på den om två veckor. Det gick hon med på.
 
Och sen gick jag bara igenom byggnaden och hamnade i gympasalen. Det var två gubbar där, och det kändes inte bra till en början, men jag försökte bara ignorera dem och gick direkt till gå-bandet. Fast inte så lätt att ignorer när de hälsade, men men haha.
Jag hade hunnit gå en stund innan sjukgymnasten kom för att titta till oss. Så då hälsade hon mig välkommen... eftersom det var min första gång där. Men hon är mycket mer peppande än kuratorn...... Hon säger i alla fall "jättebra!" väldigt ofta, hehe.
Under nästan en timme varvade jag de övningar eller vad man ska kalla det, som jag hade fått. Mör i benen och svett som jag vet inte vad, gick jag hem - nöjd.
 
Att jag sen lyckats hålla "gotte"-förbudet ännu en vecka gör också mitt hjärta lite lättare.
Jag känner mig dock så tvisidig i det hela. Jag tycker det har gått bra för att jag inte har gett efter för mitt sug... Men jag tycker det har gått dåligt just för att jag har haft ett sug. Men det kommer jag förmodligen ha länge... Vem vet om det ens försvinner!?
Jag är bara grymt förvånad att jag klarat det så här "länge" (ja, två veckor är länge för mig när jag varje dag drömmer mig bort bland moln av sockervadd och sjöar av choklad).