SajberFina

över(VIKTIG)

Tror du inte jag hör, tror du inte jag ser?
Vad du sa gör så ont, men jag fortsätter och ler.

Varför är jag mindre värd? Varför får jag inte se ut som jag gör?
Hur kan det störa dig så mycket, så att du vill att jag dör?

Varje steg jag tar och varje tugga jag sväljer är en pina för mig
Men bara för att det just nu händer inför dig.

Ja, jag är mycket väl medveten om att jag är stor som ett hus…
Men hur du ser på mig får mig att känna mig liten som en mus.

Tjockis! Fetto! Äcklig! Och ful!
När du kallar mig allt detta verkar du ha kul…
För ditt skratt ekar och du visar up ett stort flin.
Och även dina kompisar håller med om att jag är ett svin.

Men vad gjorde jag er för att förtjäna detta?
Jag behövde bara visa mig, men värst blev det när jag började äta.

Jag går nu och lämnar er vid ert bord.
Jag ler fortfarande, men jag är tillintetgjord.

Blickarna bränner i ryggen på mig.
Jag måste skynda mig… bort från dig!

På toan möter jag min blick i spegeln
Bakom ögonlocken bränner tårarna som elden

Tjockis! Fetto! Äcklig! Och ful!
Jag försöker att le, men det är inte kul!
Jag gråter när jag tänker på ditt breda flin.
Och allt är väl sant? Jag måste vara ett svin……

#1 - Lekis

Bra skrivet Josefine! Svin finns överallt och du är inte ett av dom.❤️
//Kram

#2 - Heidi

Josefin. Du är bra på att skriva. Men i mina ögon är du en vacker, underbar o fin människa. För mig är du inte de du beskriver. Du är i mina ögon en av de få människor jag litar fullt på. Alla människor är unika och även du gumman. Alla bör eller ska inte se ut som alla andra. Därför är vi så unika. Alla har samma värde. Detta säger ja inte bara för att jag är din vän, utan även för att det är sant. Jag älskar dig min vän... kommer alltid göra de! Styrke kramar ❤❤❤

#3 - Helena

Du skriver så bra, du är inte ett svin du är en fin människa och min fina arbetskollega. Jag känner igen delar av det du skriver.Du är värdefull kom ihåg det. Kram från Helena