SajberFina

Älskade vän
Det finns en sång som får mig att tänka på dig. Jag sjöng den till ett projekt med XOV. Det är absolut inte det bästa jag gjort, men den är till dig, och jag tror faktiskt inte det gör så mycket att den inte är perfekt.

Jag glömmer aldrig den där dagen för nu 13 år sedan. Det började som en helt vanlig dag. Skoldagen hade precis slutat, min kompis frågade om jag skulle ta sällskap med dem ner till station. Men jag sa nej, för mitt tåg skulle dröja länge, så jag skulle sitta vid datorn i stället i skolan.

Knappt hade jag satt mig ner innan det plingade till i min Nokia. SMS - okännt nummmer - öppna.

"Hon dog i morse"

Världen runtomkring mig försvann. Där fanns bara jag och de där orden. För kvar fanns inte hon, hon var död. Cancern hade slutligen sugit den sista musten ur hon som jag kallade för min bästa vän.

Aldrig mer skulle jag få se henne, höra hennes röst eller prata med henne. Inte öga mot öga i alla fall. Känslan av äcklig insikt gjorde allt ändå så ofattbart.

Så många gånger undrar jag var vi skulle vara i våra liv om aldrig cancern hade hänt dig. Hade vi fortfarande ens varit vänner? Umgåtts?
I år skulle du fyllt 30, skulle vi haft en hejdundrandes fest? Eller bara en mysig hemmakväll med god mat och en bra film?

Fan asså! 13 jävla år! Du är så saknad, älskade vän!