SajberFina

Dag 2
Andra dagen med lite annorlunda mat. Stackars Juggis för göra allt själv för jag var iväg och skrålade ett par timmar. I morgon blir det tyvärr samma visa, men han gillar ju att laga mat, så det går ingen nöd på honom direkt.
 
Vad som stod på menyn idag var alltså Rattatoulle (jag orkar inte kolla upp stavningen) med örtkräm och pasta.

Vet inte om det var första gången som vi åt något vegetariskt sådär helt igenom. Juggis knorrade lite om att han skulle sakna köttet (men jag påminde inte honom om att han faktiskt har sagt att vi kanske skulle käka vegetariskt någon gång ibland).

Ja, hur var det då? Pastan var god =D Nä men skämt och sido... det gick aboslut att äta. Dock så får ju squashen och auberginen en konsistent av kokt snor, vilket kanske inte är det trevligaste. Sen var det i stort sett bara en tomatsås och lök i. Det fick en hetta av sambal oelek, och vitlöksmak av örtkrämen som bara var keso blandad med vitlök och gräslök.

Jag åt upp min portion, men jag försökte samtidigt att inte fiska till mig alltför många bitar av grönsakerna. Och Juggis fick aboslut inte ta biff stroganoffen som matlåda i morgon, för den vill jag ha ; )