SajberFina

Rederiet
I kväll tog det tyvärr slut. Jag och Juggis har nu i ca ett års tid tittat igenom hela Rederiet från början till slut. 318 avsnitt! Och jag kan bara säga att svenskarna (och finnarna?) vet hur man gör en bra serie!
 
Alla var typ släkt med alla samtidigt som alla svek varandra hela tiden. Intriger, kärlek, våld, vänskap... och allt detta på en båt som kör fram och tillbaka till Finland.
 
Det är bitterljuvt att det är slut. Vad ska vi nu titta på liksom!? Åh herregud vilken spänning nu de senaste dagarna. Det känns som om ALLT har hänt. Många aha- och whaaah!?-upplevelser. Skratt och gråt. Död och liv.
 
Jag tycker bara det är så konstigt för det slutade inte alls som jag minns det. Men men... det är ju lite mer än 12 år sedan sista avsnittet sändes. Kanske inte så konstigt att jag minns fel haha.
 
Är det nu någon som blir sugen att titta så finns HELA serien på SVT's "Öppet arkiv" - helt gratis förstås! Jag rekomenderar det verkligen! =D
 
(Från första säsongen)