SajberFina

Reklammationsnämden för övervikt
Eftersom jag jobbar (som vikarie) i hemtjänsten träffar jag en hel del åldringar. En del bättre, en del sämre. Oavsett så har jag ibland fått höra hastiga kommentarer om min (över)vikt vid ett flertal tillfällen.
Jag vet inte om det är så att det när dessa gamlingar var ynglingar var dålig tid i Sverige så att det inte fanns många överviktiga? För den vanliga frågan har varit "hur har du kunnat bli så stor?" eller liknande. Och visst, det KAN ju finnas många olika anledningar förutom att jag kanske ätit mig till det. Sjukdomar och sådant till exempel.
 
Jaja, saken är inte den att jag tar illa vid mig. Absolut inte! Jag brukar skratta bort det, speciellt om jag vet att personen är dement eller förvirrad.
Och idag när jag jobbade så tyckte jag att en brukare sa något extra roligt. Eller bilden jag fick i huvudet var snarare rolig, hen menade säkert det inte det på det sättet.
 
Händelsen var den att jag stod och rättade till min tröja lite och då kläckte hen ur sig "du har en bra vikt" och då menade inte hen bra som något positivt utan som något bra tilltaget. Och jag svarade bara lite nonchalant "jaa". Då säger hen "varför har du inte tagit bort den?"
 
Då fick jag bilden framför mig om hur jag hackade bort lite fett här och där och lämnade in någonstans. "Hej, jag vill gärna reklamera mitt fett, tack!"
Ah, det var det hela. Hehe
#1 - Fia

Den sista kommentaren var ju så man fick en bild i skallen på när du står med kniven... Härligt med din underbara humor... kramar fia