SajberFina

3. Flytten
Det som är det mest aktuella just nu för oss är våran flytt. Flyttlasset är bokat till den 28:e och sen kommer en firma och tar hand om det hemska städet de sista dagarna.

Nästan alla vi stöter på nu frågar (och har även gjort det ett tag) om vi har börjat packa. Lite småskrattande skakar vi på huvudena. Men i morgon ska vi faktiskt få nyckel till vårt kommande förråd, så nu kommer flyttkartongerna att börja krypa fram.

Jag känner att det ska bli skönt att flytta. Att komma till nytt. Jag är väl lite skadad av allt mitt flyttande från 2000 och framåt. Blir nästan lite rastlös när jag bott på samma ställe i ett år eller mer.
En gång hade jag faktiskt ett nyårslöfte om att bo kvar på mitt dåvarande ställe i minst ett år, haha. Det tyder nog på att jag har flyttat en del, hehe.

En annan fråga vi får som följdfråga på vart vi ska flytta är alltid "vad ska ni göra där?!". Vad har alla emot lilla Reftele? Haha!
 
Något som är väldigt skönt att veta är att jag har stundande timvik och sommarvikariat (på natten!!!) på kommande hemorten. Att det redan är fixat innan vi landat är riktigt bra! När vi bara är färdiga med flytten så ska jag ringa dem och boka tid för brevidgång. Förhoppningsvis leder det till lite mer klirr i kassan :D