SajberFina

I morgon är det fredag!!!
Ja, det vet väl vem som helst... Men fredag har blivit speciell för mig från och med denna veckan.
Vi har nämligen "dragit ner" på "det goda" här i hemmet... I stället för varje dag så är det tillåtet på fre-sön.

Kanske inte verkar som någon stor förändring för de flesta, men för mig som har ett beroende av "det goda" är det fruktansvärt svårt.

Mitt humör har inte varit på topp precis denna veckan, och stundvis har jag känt mig riktigt deppig för att jag inte får vad jag vill ha.
Det kryper i kroppen på mig. Det blir alltid som värst när jag blir hungrig, eller på kvällarna framför serier.
I huvudet kommer det upp så många underbara bilder på godsaker som gör att jag nästintill kan känna smaken på tungan. Jag tänker på ALLT som jag INTE får.
Och så försöker jag hela tiden säga till mig själv att "snart är det fredag, snart är det fredag, snart är det fredag"....

Och i morgon är det fredag!

Jag kan stolt säga att jag har klarat det! Första veckan är avklarad om lite mer än tre timmar.
För att jag inte ska bli tokig och klättra på väggarna så får jag äta nötter och torkad frukt.
I måndags hällde jag jordnötter i en liten kaffekopp (alltså inte mugg). Jag åt halva mängden på måndagen och halva mängden på tisdagen. Igår och idag har jag haft några bananchips i fil när jag ätit det vid två tillfällen.

Även om vissa kan tycka att jordnötter och bananchips ingår i "det goda" så gör det inte det för mig. Det är i alla fall bättre alternativ till chokladen, glassen, kakorna, chipsen eller bakverken.
Och jag är då dessutom stolt över att jag lyckades äta så liten mängd av mina substitut, trots att mitt sug varit frustrerande högt många gånger.

Klapp på axeln till MIG! =D
#1 - Ann Lindahl

Jag är imponerad Josefin, kämpa på. Du och Jörgen tillsammans hoppas jag. Det är inte lätt att försöka bryta en ovana när man inte har stöd av sin partner. Hoppas släktens berömda tjurighet finns hos dig också. Kramar i massor.


Svar: Tack Ann!Jörgen är självklart med i detta. Annars hade det inte gått.
SajberFina

#2 - Ann Lindahl

Kramar.