SajberFina

Vinna eller försvinna
Veckan som kommer här nu blir hektisk med många turer till vårdcentralen. Det är ditten och datten som ska göras.
 
  • Måndag - 1. Återbesök hos distriksköterskan för uppföljning på hälsosamtalet jag hade för ca en månad sedan. Jag kommer få veta hur det ligger till med vikten igen, och det känns lite som att det kommer påverka hur kommande tid ser ut. Har det inte rört sig något, eller kanske till och med uppåt får jag dåndimpen, för så som jag själv tycker jag har kämpat borde ge ett positivt resultat. Jag vet liksom inte om jag kommer orka fortsätta kämpa om det inte har hänt något.
    2. Gymma
  • Tisdag - Rektoskopi! =( Efter första besöket hos sjuksyrran så tyckte hon att min läkare skulle prata med mig då det framkom att det ibland kommer blod "där bak". Han ringde och ville göra en undersökning, vilket jag antog var just en rektoskopi - jag avböjde då jag inte kände mig orolig. Han ville ha lite prover i alla fall, och jag bad om att få alla värden av väsentlighet kollade. Jag fick ge blod och även avföringsprov. Två av de sistnämda visade blod så därför vill läkaren göra undersökningen i alla fall =(
    Btw så var de andra värden utan anmärkning, förutom leverprovet så det har jag fått ge nytt blod till.
  • Onsdag och fredag - Gymma
 
Sååå.... jag är spänd inför vägningen i morgon, men jag känner mig ändå skeptisk. Jag tycker att jag vid det här laget borde känna liiiiite skillnad på byxor, men icke.

Och undersökningen är jag inte alls glad över... dels är det inte alls kul att blotta sig så, sen verkade det ju inte vara så angenäm genomgång över huvud taget. Och sist men inte minst är jag såklart rädd över att det ska vara något allvarligt - cancer!?
Håll tummarna för att allt går vägen.