SajberFina

Matmarknad i Jönköping
Via facebook har jag tidigare i veckan fått se bilder från bl.a. något marknadsstånd i Jönköping som sålde fudge från Storbritannien. Jag frågade Jugge om han visste ifall det var något jippo där nu, men han hade ingen aning. Så jag fick fråga Google i stället och fann ut att det var en matmarknad. Stånd med matvaror, bakverk, godis mm från hela världen. Det ville jag gärna åka på, så där var vi idag.
 
Varmt och mycket folk, men gott om härliga dofter och smaker. Var lite sugen på att köpa en del olika rätter som jag gillar, men då hade vi ju spruckit. Langos lockade nästan mest, men det fanns en massa annan mat. Något som jag hade velat pröva som jag inte smakat innan var någon fransk kycklinggryta med mögelost. Mmmmm!
Varför vi inte åt där var för att det fanns en indisk buffé i en galleria strax intill (tråkiga vi är, va? haha).
 
Men vi köpte i alla fall lite småsaker
Fugen från SB... de är inte små, ska ni veta. Stora som golfbollar ungefär. Vi har inte smakat dem ännu, så jag kan inte ge något utlåtande om det =)
 
Något italienskt bakverk som jag inte vet vad det heter. Men det är rullar av något slags våffelrån tror jag och inuti en nutellakräm. Väldigt goda! =D
 
Och så till sist ett gäng salami. De flesta av dem är av stark karaktär, så det får bli Juggis jobb att knapra i sig dem. Men någon gillar jag nog också.