SajberFina

Aj!
Kom rätt nyligen från vårdcentralen. Jag skulle ge blod för att kolla mitt levervärde ytterligare en gång.
Det var en ung tjej där och hon frågade om jag var svårstucken. Jag som är nålrädd blir direkt misstänksam på om denna personen ska få röra mig... Jag förklarar att de andra har lyckats, men att kärlen inte är lätta att hitta.
Hon trycker och känner först på högra, sedan på vänstra armen. Hon säger att dem finns där, men sitter djupt och hon vill inte riskera att sticka fel. "Tack så mycket!" känner jag.
Därför frågar hon om hon kan få sticka i fingret. Jag bah va!? Går det? Hon dubbelkollade och bekräftade.
Sagt och gjort... Det blev ingen massaker i mitt armveck idag utan bara min fingertopp som fick gråta blod.

Vi får se... jag kanske har bättre blod i fingertopparna än i armvecket.... de dåliga värden kanske inte orkar ta sig ändå ut hahaha!