SajberFina

Hur ska det här gå?
Ojoj, jag var inte beredd på detta. Jag trodde bara vi skulle diskutera möjligheterna till att plugga på distans, inte att jag skulle sitta 30 minuter senare anmäld och inskriven på NTI-skolan med kursstart om en och en halv vecka...
 
Men efter mycket diskuterande kom vi överens om att i alla fall ge det en chans. I halvtakt. En kurs i taget. Jag får se om det helt enkelt är min grej. Ämnerna är inte de lättaste direkt, och att läsa på distans över huvud taget kräver mycket självdiciplin.
 
Sen ska jag fundera på om jag vill söka mig till tekniskt basår som det kallas. Ifall jag skulle ha svårt för distanskurserna alltså. Men jag har förstått att med mina dåliga betyg från gymnasiet skulle det bli svårt för mig att komma in på högskola över huvud taget.
Därför får jag också fundera på om jag ska göra ett högskoleprov!? Jag vet inte om det är lite out of my league. Och om jag känner så.... klarar jag verkligen av högskola alls? Jag har ju alltid varit skeptisk!
 
Så därför ska jag börja lite smått... med Biologi 1 som det så fint kallas för nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Gaaaaaaaaaaaaaah! Jag vet inte ens hur betygskalan funkar längre! Vad är bra och vad är dåligt!?