SajberFina

Får inte tjockisar äta pizza eller!?
Jag blev bara så upprörd på en grej nyss. Kan kanske bero på att jag redan är på dåligt humör, men ändå. Jag skra berätta vad som gjorde mig arg.
 
En bekant jag har som vän på Facebook skrev att hen var sugen på pizza. Hen råkar nu vara överviktig så som jag. So far, so good. Det händer väl tusen gånger om dagen att folk skriver vad de är sugna på eller vill ha på Facebook, och det var absolut inte det som störde mig. Det lät bara gott, haha.
Det var däremot första och då enda kommentaren hen hade fått som jag reagerade på. En kvinna hade svarat på den statusen med "aja baja, ingen pizza".
Nehe, men what!? Sen när blev det förbjudet att äta pizza här i världen? Den nypåkomna reglen måste jag ha missat, sorry!
Eller vänta nu? Så är det ju inte alls!
 
Så den här kvinnan menar på fullaste allvar att hon tror sig ha rätten att förbjuda någon att äta vad den vill!? För att hen är överviktig!?
 
Ok, jag inser att jag kanske vet väldigt lite bakgrundsfakta till det här målet, men det kändes bara onödigt uppkäftigt. Varför sticker det någon i ögonen om en överviktig äter något som klassas som onyttigt? De vet väl inte hur ofta det sker?
 
Ibland tycker jag bara att det finns så stor orättvisa mellan tjocka och smala i tillåtelsen av vad vi får och inte får äta. En överviktig som går på ett café och ta en kaka ska genast få höra att "det kanske inte var ett så bra val" när det nu var enda gången på det året som personen gjorde det. Men den smala tjejen som sitter där och smäller i sig både en gräddig tårtbit och en biskvi för tredje gången den veckan sägs det inget om. Eller jo, kanske. Att hon behöver det!
 
Ja, herrejessus. Jag skapar verkligen min egna verklighet! Suck on that folks!