Det är jag som är Lily

Jag föddes tillsammans med mina fyra syskon i juni 2012 i Värnamo. Pappa Mandus är tax och mamma Doriz är tax och drever. Jag bodde med min familj i ett par månader. Vi syskon busade som tokar dagarna i ända. Många människor hälsade på oss ofta och skulle gosa med oss. Men sen försvann någon plötsligt en dag, och sen en annan dag var en annan borta. Det kändes konstigt.
Så en dag i augusti kom de som skulle bli husse och matte. De hade valt att ge mig namnet Lily för att jag var så liten - minst av syskonskaran. Jag fick ligga i deras armar och mysa, så jag till och med somnade. De var snälla och jag gillade dem på en gång. Jag fick följa med dem hem den dagen.
De trädde ett grönt snöre runt min hals, som först var lite obekvämt. Det kliade mycket, men varje gång de gick med mig så fick jag ha den, så jag vande mig.
Hemma hos husse och matte fanns det två andra figurer. Katterna James och Sondre, och de var till en början läskiga, men det var för att vi inte kände varandra. Efter några dagar var vi goda vänner!

Jag och Sondre är nästintill jämngamla så vi kom varandra närmast. Vi kan nog säga att om jag hade varit katt eller han hund så hade vi varit kära, hihi

Liten snabb presentation om mig. Fråga om det är något ni undrar över.
Voff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: