SajberFina

Sjukgymnastik
Idag var det dags för mig att knata bort till vårdcentralen igen, men inte för att träffa kuratorn. Det var en sjukgymnast denna gången som jag blivit remiterad till för jag ville ha röresle på recept.
Hon påpekade att kuratorn hade kunnat ge mig det själv, vilket jag fått höra från andra håll också, så jag vet inte varför inte hon gjorde. Men men...

Det var kanske bra att jag träffade sjukgymnasten ändå för hon var väldigt positiv till det hela. Men gruppen för de med rörelse på recept slutar nu i maj och börjar till hösten igen, så hon föreslog att jag skulle komma till vårdcentralen 2-3 gånger i veckan och ha gympa där under sommaren.

Hon visade mig lite övningar jag kunde göra och tipsade vad som var bra för mig. Jag ska gå på band, cykla, göra armhävningar mot vägg och en till övning som är lite svår att förklara. Jag ska ha en pilatesboll bakom ryggen mot väggen. Så ska jag böja knäna och så upp igen.

Jag fick ju pröva på allt och visst blev jag svettig minsann, haha. Nu känner jag mig peppad för det här. Ska dit igen på torsdag efter jag har träffat kuratorn igen.

På måndag blir det hälsosamtal också fick jag reda på. =D