SajberFina

Fulle rulle hela helgen
Det hela började på fredagen med att gubben och jag packade in oss och vovven i bilen för att dra till Anderstorp. Vi hann inte långt förrän jag kom på att vi glömt en av katterna instängd i sovrummet eventuellt. Bara att vända, och det var tur för där inne låg han och sov så skönt på min stol, stackarn.
Väl framme hos vänner så var det snabbt iväg igen för att käka lunch. Det blev på ett grekiskt ställe och det var mumsigt!
Dagen fortsatte med häng, tacokväll och slutade med mycket skratt framför chatroulette.

Lördagen kom och vi skulle upp lite tidigt för att hinna iväg för vi hade bokat tid för klippning i Ullared. Frukost intogs och det packades in i bilen igen. När vi rullade iväg var vi ungefär 10 minuter efter vår tidsplan. Hinner åka en bit... sen blev det vända även denna dagen så jag glömt min jacka. Jag kanske borde demensutreda mig!? Haha.
Nu var vi i stället en halvtimma sen och gubben bestämde sig för att gasa... Jag vet ingenting för jag tokslocknade, som alltid, och plötsligt var vi framme.
Hunden dumpades av hos svägerska och byttes mot dottern i familjen som ville shoppa på Gekås. In for vi till Ullared och fick armbåga oss fram till tredje våningen och frisörsalongen. Men då var vi en kvart tidiga, vilket var meningen från början, så vi gjorde ett bra jobb, haha.

Nyfriserade och fräscha skred vi runt i varuhuset för att söka nödvändigheter. Gubben införskaffade många nya jeans och jag hittade tunikor som jag blev tokförälskad i. Dock har jag inte sett dem på mig själv, för det finns inga speglar i den nya avdelningen för stora storlekar (jag går aldrig till provhyttar (och nej, jag klär inte av mig naken ute i butiken!)), men jag fick förlita mig på min andra hälft.

På kvällen var det final i Melodifestivalen, och såklart hejjade jag på Sanna Nielsen som jag alltid gjort när hon varit med. Jag skrek högt när det var klart att hon vann. Nästan så jag till och med höll på att börja gråta! Lyckan var total!

Söndag innebar kalas för lill-killen till svägerskan. Lego och lego i stora mängder fick han. Det bjöds på massor av gott fika!
Tyvärr blev jag toktrött och kunde inte hålla ögonen öppna till slut. När gästerna hade ebbat ut gav jag efter, vände mig om i soffan och slocknade. En timme(!!!) senare hoppade hunden upp på mig viftandes på svansen. Kunde inte fatta att jag hade sovit så länge. Brukar jag inte göra i en soffa.
När jag kom ut i köket var det lego-byggdags och jag blev lycklig när jag hörde "det är bara att ta för dig". Det må låta fånigt, men jag älskar att pilla ihop sånt där. Därför jag gillar att handla från t.ex IKEA också, för att det ska byggas ihop, haha.
Vet ni inte vad ni ska köpa till mig i presenter så lovar jag att jag skulle bli överlycklig av lego-grejer. Gärna tekniklego! :D

Ja, det var helgen lite snabbt dragen. Det har varit stoj och stim och massa kul. Söndagskvällen bestod av att ta igen skolarbete som missades på fredagen, men jag tror det gick bra. En inlämningsuppgift där jag skulle skriva en vetenskaplig rapport om ett experiment gjort för att se cellanding i ärtor :)

Lite bilder från helgen!

Nyklippt tjej

Nyklippt kille

Storhandling pågår


Sanna vann!!! =D


Kompisar!

 Söndagströtta!
#1 - Annelie

Du är så fin! <3

Svar: Tack så mycket! =D
SajberFina