SajberFina

Ge dig iväg!
Du fick nyckeln till mitt hjärta.
Du tog emot den med ett leende och tackade så mycket.
Du hoppade in till ditt lilla krypin och låste ordentligt om dig.
Du trivdes så bra, och att känna dig där gjorde att jag log hela tiden.
Så plötsligt! Oerhörd smärta! Jag bara grät och grät. Skrek! Det gjorde så ont.
Du hade huggt bort en stor bit av mitt hjärta.
Du påstod att det var ett misstag och du började sy fast biten igen.
Smärtan försvann tids nog. Stygnen läkte bra. Men ibland kliade ärren.
Du myste in dig ordentligt.
Du fick mig att le igen.
Men leendet dog bort.
Något kändes fel.
Det började göra ont igen, men inte lika mycket som förra gången.
Smärtan tilltog mer och mer.

Du fick nyckeln till mitt hjärta.
Du låste in dig och kastade bort nyckeln.
Du tog fram en kniv och började skära
Bit för bit skär du bort.
Det gör så ont!
Jag vill ha tillbaka nyckeln!